SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número147Convergencia, divergencia y acreditación en la enseñanza de la ingeniería: el caso de EuropaLa evaluación de la calidad educativa desde la perspectiva de los pares académicos: descripción de una experiencia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

DE LA CRUZ FLORES, Gabriela  y  ABREU HERNANDEZ, Luis Felipe. Tutoría en la educación superior: transitando desde las aulas hacia la sociedad del conocimiento. Rev. educ. sup [online]. 2008, vol.37, n.147, pp.107-124. ISSN 0185-2760.

Tutorial plans are restricted as a form of a class companion between higher education environments. It has a very limited view if we compare it with the higher goals impose by the knowledge society. Its very important to move on from the usual tutorial system to one focused on a new process to develop creative individuals, as to have a good rating when acting on the dynamic and complex surroundings where they will spend their life as a professional, so productive as to become a meaning of change. The society of knowledge wants a whole new idea about the tutorial figure, as to be a place to acquirer capacities and abilities as to shape a human web to manage knowledge to join school environment with the real atmosphere from de academic development and professional innovations.

Palabras llave : tutorial; knowledge society; universities.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons