SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número153Evaluación de un programa mexicano de maestría en psicología desde la perspectiva del egresado: un estudio sobre los indicadores de calidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

QUINTERO FELIX, Jorge E.; CORRALES BARGUENO, Víctor Antonio; MARTINEZ HUERTA, Ramón  y  ARECHIGA SANCHEZ, Gloria. El cambio conducido en la universidad: la percepción de los académicos. Rev. educ. sup [online]. 2010, vol.39, n.153, pp.7-22. ISSN 0185-2760.

To understand the academics perception about the changes that their institution are facing, we present the Universidad Autónoma de Sinaloa case to study how the academic sector processes the momentum of modernization in their study centers; therefore it is important to understand the apparent inclination of the scholars to be part of the modernization process and the effect that it brings in terms of convergence or loss of cohesion and institutional identity. To support this interpretation we present the different conceptions that nowadays are in debate about the theories of social change and organizations.

Palabras llave : organization; university; change; planning and strategic management.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons