SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número153El cambio conducido en la universidad: la percepción de los académicosIndicadores al ingreso en la carrera de medicina y su relación con el rendimiento académico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

FIGUEROA RODRIGUEZ, Sebastián; BERNAL MORALES, Blandina  y  ANDRADE ACOSTA, Claudia Karina. Evaluación de un programa mexicano de maestría en psicología desde la perspectiva del egresado: un estudio sobre los indicadores de calidad. Rev. educ. sup [online]. 2010, vol.39, n.153, pp.23-42. ISSN 0185-2760.

The final objective of the evaluation, as a substantial element to determinate the quality of educational programs in both undergraduate and graduate level, it consists of producing reports on the performance of the professional products generated by them. This paper describes the results of a third survey administration experience, addressed to Graduate Students from a masters program enrolled in a postgraduate quality program PNPC. More than to describe a typical follow-up experience, our research looks forward to show the progress about the kind of reasonable analysis to propose a methodology for using in similar programs.

Palabras llave : graduate students; program evaluation; evaluative research; educational indicators; public universities; psychology.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons