SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número166Conocimiento práctico de los profesores: sus características y contradicciones en el contexto universitario actual índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

CARRILLO REGALADO, Salvador  y  RIOS ALMODOVAR, Jesús Gerardo. Trabajo y rendimiento escolar de los estudiantes universitarios. El caso de la Universidad de Guadalajara, México. Rev. educ. sup [online]. 2013, vol.42, n.166, pp.09-34. ISSN 0185-2760.

This is an analysis of the workday impacts about the academic performance of undergraduate students in the University of Guadalajara (campuses in the Guadalajara Metropolitan Area). Using data from the survey of students on the labor situation in 2009, the function of conventional productivity of the school academic performance is calculated. Our finding suggests that if students increase one hour their workday , the negative effect on grade point average (GPA) is -0,085, when estimated by Ordinary Least Squares (OLS) and reaches -0,232 points, with the method of Two-Stages Least Squares (2SLS).

Palabras llave : University students work; Workday; School performance; Work motives; University of Guadalajara.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons