SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número166Trabajo y rendimiento escolar de los estudiantes universitarios. El caso de la Universidad de Guadalajara, MéxicoLa calidad de las universidades públicas estatales en México desde la perspectiva de un multi-ranking índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

DAVILA BALCARCE, Gianina et al. Conocimiento práctico de los profesores: sus características y contradicciones en el contexto universitario actual. Rev. educ. sup [online]. 2013, vol.42, n.166, pp.35-53. ISSN 0185-2760.

The central focus in this issue is for students to learn what it is declared they must learn. For this to happen, it is essential that teachers know what to teach and how to teach it. Based on the two questions above, the objective of this research is to collect and organize information concerning practice knowledge about teaching that university professors obtain from their teaching experience. The information was collected through a qualitative methodology, in which 10 teachers from two universities in Iquique-Chile were interviewed. Teachers show a constructivist type of conceptualization of the learning, but they are not aware of how their teaching activity influences the social world.

Palabras llave : Teaching; University; Practical kwowledge; Quality; Teaching reflection.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons