SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número169La Educación Superior como autoformación: el caso de estudiantes transfronterizosEl PIFI en las universidades públicas: de la decisión racional a la legitimidad institucional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

MOLLIS, Marcela. Managing the crisis of public education and evaluating university quality in Latin America: two sides of the same educational reform. Rev. educ. sup [online]. 2014, vol.43, n.169, pp.25-45. ISSN 0185-2760.

The article describes the international influence of Latin American experts of higher education and the global agencies, both modeling higher education reforms under the 90's neoliberal administrations in the region. In order to enlightening the different meanings for the application of higher education reforms, local responses have been taken into account. Particularly, it is depicted the public policies of evaluation and accreditation of higher education and its differentiated impact in the Argentinean case.

Palabras llave : Latin American Higher; Education; Experts; International Agencies; Reforms; Evaluation; Accreditation.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons