SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número169Análisis de la compleja relación entre los estudios universitarios y la práctica deportiva de alto rendimientoEl diagnóstico como estrategia para la inducción del pensamiento relacional en la carrera de Biología índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

ARANGO TOBON, Olber E.; CLAVIJO ZAPATA, Sandra J.; PUERTA LOPERA, Isabel C.  y  SANCHEZ DUQUE, José W.. Academic training, values, empathy and socially responsible behavior in university students. Rev. educ. sup [online]. 2014, vol.43, n.169, pp.89-105. ISSN 0185-2760.

The aim of this investigation was to determine the relationship between academic, empathy, values and socially responsible behavior of students of 1st, 5th and 10th level of the Fundación Universitaria Luis Amigó academic programs. This study was quantitative approach non experimental, descriptive and correlational. Instruments for collecting information used in this research were the self-attribution questionnaire Socially Responsible Behavior Values Questionnaire of Schwartz, the Interpersonal Reactivity Index of empathy and Faux Pass test.

Palabras llave : Academic; University social responsibility; Empathy; Values; Socially responsible behavior.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons