SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número170Economía ecológica y solidaria en el currículo del siglo XXI: el caso de la Maestría en Gestión de Proyectos para el Desarrollo Solidario del IPNVinculación de Instituciones de Educación Agrícola Superior (IEAS) con sectores productivos: El caso de la residencia profesional en el Instituto Tecnológico del Altiplano de Tlaxcala (ITAT) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

RODRIGUEZ, Pilar et al. Disengagement in first-generation students in an innovative program at the University of the Republic, Uruguay. Rev. educ. sup [online]. 2014, vol.43, n.170, pp.113-134. ISSN 0185-2760.

This article shows the results of a research which target was to identify the influence factors on the student disassociation on Initial Optative Cycles setting, an educational Higher Education innovation, that pursuits a curricular flexibility and to democratize the access to the Universidad de la República, Uruguay. Timing and reasons for uncoupling were inquired; the student survival used the Kaplan-Meier's method. The outcomes reveal that the student disassociation happens, predominantly, during the first three months of the courses initiation and its related to institutional and program aspects, as well as with the students personal motivations.

Palabras llave : University Decoupling; First Generation; Drop Out Reasons; Initial Optative Cycles.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons