SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número171Educación inclusiva y discapacidad: su incorporación en la formación profesional de la educación superiorAlfabetización informática y uso de sistemas de gestión del aprendizaje (LMS) en la docencia universitaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

VALLE APARICIO, José Eliseo. Lifelong learning: University programs for older students in Spain as a response to a new social reality. Rev. educ. sup [online]. 2014, vol.43, n.171, pp.117-138. ISSN 0185-2760.

Senior education is one of the key roles that Spanish university must play today within the framework of lifelong learning in the current demographic context. Lifelong learning generates many benefits and opportunities for the elderly, while representing a great individual and social challenge as a sociological phenomenon. This essay reflects the expansion of University education programs for adults in Spain, the reasons and benefits of returning to university classrooms, describing one of the benchmark programs in this kind of educational offer.

Palabras llave : University Role; Educational Programs; Education for All; Lifelong Learning; Adult Education.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons