SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número172La Reforma Educativa en México: ¿Nuevas reglas para las IES?La evaluación y la Universidad en Argentina: políticas, enfoques y prácticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

MARTI NOGUERA, Juan José; MARTI VILAR, Manuel; VARGAS VILLAMIZAR, Óscar Hernán  y  MONCAYO QUEVEDO, Jorge Eduardo. A reflection on higher education discourses through the lens of critical social psychology. Rev. educ. sup [online]. 2014, vol.43, n.172, pp.33-55. ISSN 0185-2760.

This paper reflects on higher education from a critical social psychology perspective, based on the discourses of international organizations, which propose models that include both socially oriented guidelines and skills formation objectives. It discusses whether those discourses should prioritize the formation of a self-governing citizenship, endowed with a sense of social responsibility, or rather promote an educational model focused on training professionals to meet labor market demands.

Palabras llave : Critical Thinking; Moral Development; Higher Education; Critical Social Psychology; Training Skills.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons