SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número173La conformación diferenciada de un nuevo subsistema tecnológico universitario en América LatinaLa diversidad semántica y el carácter político de las nociones de calidad en la Educación Superior de México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

CASILLAS, Miguel Ángel; ORTEGA, Juan Carlos  y  ORTIZ, Verónica. The circuit of precarious education in Mexico: a view from 2010. Rev. educ. sup [online]. 2015, vol.44, n.173, pp.47-83. ISSN 0185-2760.

Through the systematization of various indicators, we reveal the conditions under which higher education institutions in Mexico operate, while creating an overall picture of the quality of these institutions on a national scale. In framing the country's higher education landscape, we employ the concept of Circuit of Precarious Education. We seek to reveal the double logic behind the current model of higher education growth without quality: on the one hand, the public sector provides education as part of a logic of demagogic political exchange; on the other, the private sector has increased its educational offerings in search of new sources of business revenue.

Palabras llave : Circuit of Precarious Education; Education; Higher Education; Quality indicators; Social inequality.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons