SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número173El Circuito de Educación Precaria en México: una imagen del 2010Actitudes de los estudiantes universitarios ante la tutoría: Diseño de una escala de medición índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

OLASKOAGA LARRAURI, Jon; MARUM ESPINOSA, Elia  y  PARTIDA ROBLES, Mª Inés. Semantic diversity and political character in notions of quality in Mexican higher education. Rev. educ. sup [online]. 2015, vol.44, n.173, pp.85-102. ISSN 0185-2760.

In this article, we debate the causes of semantic diversity behind the concept of higher education quality. The concept acquires a political nature within higher education institutions, given the lack of consensus over institutional missions and the ways in which institutional behavior should be regulated. In positing that the debate over quality in higher education is essentially political, the work also proposes some interesting directions for research.

Palabras llave : Higher Education Institutions; Quality; Politics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons