SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.45 número177El docente como mediador de la comprensión lectora en universitariosVíctimas de la educación. La ética y el uso de animales en la educación superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

GIOVINE, Manuel Alejandro. Educational constrains of the dominant sectors in Gran Cordova, Argentina: cahnges and transformations 2003-2011. Rev. educ. sup [online]. 2016, vol.45, n.177, pp.119-145. ISSN 0185-2760.  https://doi.org/10.1016/j.resu.2016.04.004.

We examine, in relational terms, the main educational constraints associated with the institutionalized cultural assets of the dominant middle and upper classes in Gran Córdoba, Argentina. In this context, we suggest that equity of access to universities by the middle and upper classes does not necessarily signify upward educational mobility or a reduction of educational inequality, in terms of objective constraints, but rather, a reconfiguration of inequality.

Palabras llave : High class; Educational constraints; Inequality; Social Space Agglomerate; Gran Córdoba.

        · resumen en Español     · texto en Español