SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número44Ciencia bibliotecológica y de la información en el contexto de las ciencias sociales y humanas. Epistemología, metodología e interdisciplinaSistema informacional, lectura y conocimiento: Gerenciando el flujo de una herramienta cognitiva hacia la alfabetización informacional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación bibliotecológica

versión On-line ISSN 2448-8321versión impresa ISSN 0187-358X

Resumen

GUTIERREZ CHINAS, Agustín. Professional identity of Library Science in Mexico seen through its teaching. Investig. bibl [online]. 2008, vol.22, n.44, pp.77-87. ISSN 2448-8321.

An operative definition of the professional identity of Library Science is presented, together with an exposition of the general view on teaching of this discipline at undergraduate level in Mexico. The aspects undertaken were: name of the degree; graduate profile; academic areas, and the subjects which have comprised the program. The paper concludes by calling for a collective effort to standardize and unify the principles and foundations underlying the discipline in order to achieve a true identity for the Library Science profession in Mexico.

Palabras llave : Professional identity; Library Science teaching; Library Science program.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons