SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número50Sense-making: ¿metateoría, metodología o heurística?Políticas de cooperación internacional en las enseñanzas de posgrado en biblioteconomía y documentación del espacio europeo de educación superior (EEES) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación bibliotecológica

versión On-line ISSN 2448-8321versión impresa ISSN 0187-358X

Resumen

CAMPELLO, Bernadete. From reference work to information literacy: evolution of the librarians' educational role. Investig. bibl [online]. 2010, vol.24, n.50, pp.83-108. ISSN 2448-8321.

The evolution of the educational role of librarians, since the appearance of reference work to the emergence of information literacy and its assimilation by the library profession, is described. The idea of information literacy is shown to be intrinsically embedded related to reference work practices and user education. However, the new concept brought about the widening of the educational role of the librarian. In view of the responsibility assumed currently by librarians -to help people learn how to search and use information-a better understanding of the concept of information literacy is necessary, as well as changes in educational practice.

Palabras llave : Information literacy; Librarian; Library.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons