SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número59Das concepções disciplinares na Ciência da Informação e/ou de suas configurações epistemológicas: o desiderato percepcionado da interdisciplinaridadeEstudio bibliométrico de la literatura sobre el libro antiguo en la base de datos ISOC índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación bibliotecológica

versión On-line ISSN 2448-8321versión impresa ISSN 0187-358X

Resumen

ARTAZA, Carlos Hugo. Comparative analysis of the curricula for Library and Documentary Sciences degrees in Argentina. Investig. bibl [online]. 2013, vol.27, n.59, pp.93-120. ISSN 2448-8321.

In order to describe the orientations, similarities, differences and levels of flexibility of the curricula of undergraduate degree programs in library science and documentation, we performed a comparative analysis of the curricula offered by six universities in Argentina. To perform the study, researchers used content analysis techniques and applied multidimensional statistical indicators. The research concludes that the respective curricula analyzed are rigid and exhibit important divergences in graduate profile and career path.

Palabras llave : Curriculum; Library; Documentation; Bachelors; Argentina.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons