SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número60Estudio sobre el estado de las webs de bibliotecas escolares en Andalucía y Extremadura y propuestas para su mejoraAnálise de eficiência e desempenho no longo prazo: ilustração empírica de um modelo para avaliação de bibliotecas públicas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación bibliotecológica

versión On-line ISSN 2448-8321versión impresa ISSN 0187-358X

Resumen

ARTAZA, Carlos Hugo. Analysis of compatibility of Argentine-MERCOSUR documentary science degree program curricula. Investig. bibl [online]. 2013, vol.27, n.60, pp.51-70. ISSN 2448-8321.

This analysis is carried out in order to assess the degree to which the curricula of Librarian and Library and Information Science degree programs have responded to the recommendations presented in diverse MERCOSUR sponsored meetings of Library Science and Information directors and teachers. Using multidimensional statistical techniques, comparative analyses of the respective plans of study of seven Argentine universities were carried out. The study reveals that these curricula diverge considerably from the chief recommendations aired in MERCOSUR conferences in terms of recommended hours and relative weights of subject areas.

Palabras llave : Curriculum; Library; Documentation; Bachelor's degree; Argentina; MERCOSUR; Compatibility.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons