SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número63La importancia de las fuentes en la selección de artículos de prensa en línea: un estudio de Google Noticias mediante seguimiento ocular (eye-tracking)La editorial Gallach y su contribución a la industria cultural española: Recuperación y análisis de su catálogo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación bibliotecológica

versión On-line ISSN 2448-8321versión impresa ISSN 0187-358X

Resumen

GONZALEZ MATEOS, Irene  y  FABA PEREZ, Cristina. Models for evaluating the condition of school-based libraries and the quality of their web site. Investig. bibl [online]. 2014, vol.28, n.63, pp.29-50. ISSN 2448-8321.

This paper approaches two objectives: 1) to develop a comprehensive model of 44 indicators to assess the performance or status of school libraries, and 2) to design a specific model of 30 objective features to assess the quality of school-based library web sites. In 2012, researchers documented the practical implementation of both models in school-based libraries in the City of Badajoz located in the region of Extremadura, Spain, in order to ascertain indicator validity and develop a library ranking in accord with operational quality of the respective websites. The results show that there is no correlation between the rank of school libraries based on current conditions and the quality rank of their associated websites.

Palabras llave : School libraries; Evaluation Models; Performance; Websites; Badajoz.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons