SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número63La investigación sobre América Latina, segunda parte: un estudio acerca de cómo investiga la nueva generaciónPublicaciones españolas para la fundamentación de un marco teórico sobre los estudios de usuarios de información índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación bibliotecológica

versión On-line ISSN 2448-8321versión impresa ISSN 0187-358X

Resumen

ARQUERO AVILES, Rosario; MARCO CUENCA, Gonzalo; COBO SERRANO, Silvia  y  RAMOS SIMON, L. Fernando. Practice and innovation communities: learning to take action in the field of Library and Documentation Science. Investig. bibl [online]. 2014, vol.28, n.63, pp.193-222. ISSN 2448-8321.

This study aims to provide guidelines for designing, creating and developing a Community of Practice (CoP) in the area Library and Documentation Science. Such a CoP offers the potential of bringing together persons with shared interests and objectives who can reap real benefits through the generation of shared knowledge. The paper presents a case study involving an educational project with master degree candidates in the Documentation, Libraries and Archives Management of the Faculty of the Documentary Science of the Universidad Complutense de Madrid (Spain). This case provides a view of the effective use of CoP, which constitutes a scenario or network for exchange of shared knowledge, while underpinning educational learning and promoting the culture of innovation and enterprise among the members of the community.

Palabras llave : Planning and Management of Documentation Projects; Communities of Practice; University Libraries; Educational Innovation in Library and Documentation Sciences.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons