SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número60Individuo y sociedad: Perspectivas teórico-metodológicas en la sociología clásicaSubjetividad, potencia y política: Reflexiones a partir de Medios sin fin de Giorgio Agamben índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Argumentos (México, D.F.)

versión impresa ISSN 0187-5795

Resumen

ESCUDERO, María Carolina. La práctica artística como generadora de sujetos políticos: Una lectura de Jacques Ranciére. Argumentos (Méx.) [online]. 2009, vol.22, n.60, pp.27-38. ISSN 0187-5795.

The aim of this text is to present the thesis of Jacques Ranciére around the political esthetic, understood as a way of social order composition situated on a distortion. About this conception I am going to analyze the practice of creation and composition of the Wuppertal Dance Theatre of Pina Bausch. This, with the interest of showing how this dance company manages to put in question, starting on new forms of composition, the hegemonic ways of perception in the contemporary societies. I want to refer how the evidence of distortion became the construction of politic subjectivity. This is possible after making acquaintance of new forms of visibility and organization with the critic of the contemporary man's experience modes.

Palabras llave : political esthetic; subjectivity; Wuppertal Dance Theatre.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons