SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número74Adolescencias rurales, telesecundarias y experiencias estudiantilesEvaluación de competencias de lectoescritura en alumnos de primer ingreso a la Universidad Autónoma Metropolitana-Xochimilco índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Argumentos (México, D.F.)

versión impresa ISSN 0187-5795

Resumen

AGUILO, Victoria  y  WAHREN, Juan. Los bachilleratos populares de Argentina como “campos de experimentación social”. Argumentos (Méx.) [online]. 2014, vol.27, n.74, pp.97-114. ISSN 0187-5795.

The aim of this article is to analyze the educational and political experiencies of the “bachilleratos populares” since they started in 2004 until now; in particular those analysis dimensions of popular education and the self managed pedagogic process, and also the terrioriality of these experiences. I this sense, we use the idea of “spaces for new social experimentation” to nominate these prefiguratives experiences of popular education and social change. In order to achieve the objectives mentioned above, the research focuses on the cases of bachilleratos populares both from the northern and southern region of Buenos Aires’ “conurbano”, trhough the analysis of interwiews to students, teacher’s and graduets students from these self-managing schools.

Palabras llave : popular education; social govements; territoriality; youth and adult education.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons