SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32Mito y catástrofe. Personajes y paisajes en Werner Herzog y su eco en el cine latinoamericanoLos estereotipos nacionales como resorte de dos comedias comerciales: Guten tag, Ramón y Perdiendo el Norte índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

ZAVALA SCHERER, Diego. The American Nightmare, or the Revelation of the Uncanny in three documentary films by Werner Herzog. Comun. soc [online]. 2018, n.32, pp.81-101. ISSN 0188-252X.  https://doi.org/10.32870/cys.v0i32.6940.

This paper analyzes three Werner Herzog’s films: How Much Wood Would a Woodchuck Chuck (1976), Huie’s Sermon (1981) and God´s Angry Man (1981) through his use of the sequence shot as a documentary device. Despite the strong relation of this way of shooting with direct cinema, Herzog deconstructs its use to generate moments of filmic revelation, away from a mere recording of events.

Palabras llave : Documentary device; sequence shot; Werner Herzog; direct cinema; ecstasy.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés