SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número31Interacciones discursivas en línea: desarrollo del conocimiento profesional de profesores de físicaIdeas acerca del movimiento del péndulo: un estudio desde una perspectiva de modelación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

REYES-C., Flor  y  GARRITZ, Andoni. Conocimiento pedagógico del concepto de “reacción química” en profesores universitarios mexicanos. RMIE [online]. 2006, vol.11, n.31, pp.1175-1205. ISSN 1405-6666.

Shulman in 1986 coined the concept “pedagogical content knowledge” (PCK). A glimpse of the importance of the concept, acquired in the formative process of teachers is presented, besides that of the “chemical reaction” concept in the Chemistry syllabi that covers the basic chemistry concepts from secondary school to college. It is analyzed the documentation of PCK on the chemical reaction concept collected in five General Chemistry Mexican professors using Loughran et al. methodology, that is, by means of the Content Representation (CoRe) and the Pedagogical and Professional experience Repertoires (PaP-eRs, that we call “inventories”). The PaP-eRs that were collected are shown in two appendixes.

Palabras llave : chemistry teaching; teacher education; chemical reaction; higher education; teacher’s knowledge base.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )