SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número36El aula de matemáticas: un rico ámbito de estudio para el desarrollo profesional de los profesores en servicioEl trabajo participativo con docentes: una búsqueda de propuestas para enfrentar el maltrato entre iguales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

TRIGUEROS G., María  y  ESCANDON M., Covadonga. Los conceptos relevantes en el aprendizaje de la graficación: un análisis a través de la estadística implicativa. RMIE [online]. 2008, vol.13, n.36, pp.59-85. ISSN 1405-6666.

Various studies show that students experience difficulties in understanding specific concepts of differential calculus. Some studies point to the obstacles represented by having to integrate different concepts into solving specific problems, including the writing of functions. The current study analyzes the responses of a group of students as they solve such problems by using implicative and cohesive statistics as an analytical tool. The results show the importance of understanding the second derivative and the intervals into which the domain is subdivided, due to the function's properties for successfully solving problems. It is evident that the use of this tool in such studies is not only pertinent but also highly useful.

Palabras llave : teaching mathematics; higher education; statistical analysis; problem-solving; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons