SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número36Los conceptos relevantes en el aprendizaje de la graficación: un análisis a través de la estadística implicativaLa participación y estilos de gestión escolar de directores de secundaria: un estudio de caso índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

VALADEZ, Isabel  y  MARTIN DEL CAMPO, Socorro. El trabajo participativo con docentes: una búsqueda de propuestas para enfrentar el maltrato entre iguales. RMIE [online]. 2008, vol.13, n.36, pp.87-111. ISSN 1405-6666.

The objective of this project was to promote a participative process among teachers who are faced with students' manifest violence in their daily reality. The purpose of the exercise was to reach consensual proposals for solutions in the specific case of the Internado Varonil school. This school offers integral elementary education for minors in special situations who cannot live with their families. The process allowed the teachers to reflect on forms and styles of supervision and communication, their interactions, and their individual and group responsibilities in managing the problem. The teachers recognized their failings and their resources, prepared a joint plan of work, and began a process of self-training.

Palabras llave : teacher participation; school violence; interpersonal relations; educational setting; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons