SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número36El trabajo participativo con docentes: una búsqueda de propuestas para enfrentar el maltrato entre igualesConstrucción de una identidad profesional: los pedagogos de la Universidad Nacional Autónoma de México y de la Universidad Veracruzana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

BARRIENTOS NORIEGA, Aida Ivonne  y  TARACENA RUIZ, Elvia. La participación y estilos de gestión escolar de directores de secundaria: un estudio de caso. RMIE [online]. 2008, vol.13, n.36, pp.113-141. ISSN 1405-6666.

The objective of this study was to identify factors implied in the participation and school management styles of general secondary school directors. It is a case study with an historical social approach. The research tools were semi-structured interviews, the direct observation of practices, and the analysis of documents. The study explains the contents, objectives, forms, and results of four directors' participation. Analyzing the participation permitted identifying three styles of management, as well as a series of micro-institutional, macro-institutional and personal elements that interacted to conform and give meaning to management styles during a school's history.

Palabras llave : school administration; secondary education; directors; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons