SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número36Barreras y estrategias para la investigación en salud sexual: una experiencia con adolescentes en escuelas públicasGeneración de conocimiento en la educación en línea: un modelo para el fomento de aprendizaje activo y autorregulado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

ANDRADE CASTRO, Jesús Alberto  y  CAMPO-REDONDO, María Susana. Tecnologías de información: inclusión en la educación basada en lo digital. RMIE [online]. 2008, vol.13, n.36, pp.223-248. ISSN 1405-6666.

This study makes an interpretative analysis of information technologies (IT) and their participation as an agent of social change in education. An analysis is made of the need to reintegrate society and technology into new forms of citizen participation in education. Our premise is that education remains anchored in ideological baggage that represents an elitist notion: it excludes a large number of people, and continues to be associated with technological determinism that reduces the responsibility of creating a new model of society. Lastly, by using the example of Venezuela, a diagnosis is made of the current status of IT in the attempt to incorporate citizens into higher educational levels, as well as proposals aimed at greater citizen participation in digital-based education.

Palabras llave : information technologies; social marginalization; social development; society of knowledge; Venezuela.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons