SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número38La satisfacción con el trabajo académico: motivaciones y condiciones del entorno institucional que la afectan. El caso de una universidad pública estatalEvaluación del Programa Escuelas de Calidad en el estado de Puebla: resultados sobre logro educativo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

GUTIERREZ SILLAS, Enrique. Tiempo libre y calidad de vida desde el sí mismo docente. RMIE [online]. 2008, vol.13, n.38, pp.867-890. ISSN 1405-6666.

Exploring the quality of life and free time from the perspective of self is a difficult theoretical and experiential task for teachers. This study integrates important categories for explaining how teachers experience self in their daily interaction and how they perceive their quality of life and use of free time. The comparison took place in the schools of psychology, architecture, and computer science at Universidad Autónoma de Sinaloa, where six professors were interviewed: one male and one female from each school. The compiled information was interpreted through an analysis of discursive content, in teacher-determined conceptual categories. Within the vast experiential world of teachers, much research is lacking to progress from a photographic session of teacher behavior to a computerized tomography that reveals more information in this respect.

Palabras llave : professors; perception; free time; quality of life; higher education; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons