SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número41El programa de orientación educativa en bachillerato como mediador en la elección de carreraEdad, producción académica y jubilación en la Universidad de Sonora: una primera exploración índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

MORENO OLIVOS, Tiburcio. La evaluación del aprendizaje en la universidad: tensiones, contradicciones y desafíos. RMIE [online]. 2009, vol.14, n.41, pp.563-591. ISSN 1405-6666.

This article addresses, from a qualitative perspective, the evaluation of learning in the context of higher education. The first part contains some of the most recent theoretical contributions in the field of evaluation, and the second part presents the results of ethnographic research carried out through case studies at a public Mexican university. The cases covered Law and Educational Science, yet this document will deal only with the former. Some of the principal findings reveal the gap between conceptual progress in the field of evaluation and the evaluating practices of university professors who are rooted in a traditional model.

Palabras llave : evaluation of learning; qualitative evaluation; higher education; ethnography; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons