SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número43Hablar, no golpear: razonamiento infantil sobre disciplina parentalUna investigación narrativa en torno al aprendizaje de las masculinidades en la escuela índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

CHACON, Pedro  y  SANCHEZ-RUIZ, Joaquín. La estructura familiar de Los Simpsons© a través del dibujo infantil. RMIE [online]. 2009, vol.14, n.43, pp.1129-1154. ISSN 1405-6666.

This research attempts to determine the influence of the animated television series, The Simpsons, on family structure, based on the drawings produced at several schools in the third year of children's education in Granada, Spain. From the field of art education we observe the stereotypes and roles that appear, and we analyze the formal aspects present in the drawings (size and placement of characters, configuration of space, etc.). The visual results are enriched by interviewing the children to obtain their opinions. The results show the visual images to which the children are exposed and the repercussions of those images on education at a young age.

Palabras llave : cartoons; art education; drawing; infancy; family; visual culture; Spain.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons