SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número45Contexto y desarrollo de la modalidad educativa blended learning en el sistema universitario iberoamericanoSistemas de gestión de contenidos de aprendizaje y técnicas de minería de datos para la enseñanza de ciencias computacionales: un caso de estudio en el norte de Coahuila índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

MARTINEZ MARTINEZ, Román  y  HEREDIA ESCORZA, Yolanda. Tecnología educativa en el salón de clase: estudio retrospectivo de su impacto en el desempeño académico de estudiantes universitarios del área de Informática. RMIE [online]. 2010, vol.15, n.45, pp.371-390. ISSN 1405-6666.

This study shares the experience of using educational technology in a university course in computer science, analyzing in retrospect the way such technology has influenced students' academic performance. The results show that the use of technology has improved scholastic achievement although not in a significant manner. The study confirms that students' academic profile is a determining factor in their performance during the course. The findings indicate that performance is more predictable for the males and for students with a better academic profile. The model of analysis and the results, although specific for the case, can be useful in reflections on the way information and communication technologies are transforming our world's educational processes.

Palabras llave : educational technology; academic performance; information and communication technologies; student profile; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons