SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número50Culturas de los estudiantes de investigación en programas de doctorado en Educación: reflejos de un campo en definiciónNumeralismo: un asunto que incumbe a todo el mundo (Sí, también a usted a quien las matemáticas lo aturden) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

DIFABIO DE ANGLAT, Hilda. The Functions of Directors of Doctoral Theses in Education. RMIE [online]. 2011, vol.16, n.50, pp.935-959. ISSN 1405-6666.

This article analyzes the general and specific functions of directors of doctoral theses. General functions include the following tasks, which are defined and explained in the article: an initial, realistic evaluation of student needs, a pedagogical focus, clarification of expectations and limits, academic challenge and evaluation, knowledge management, frequent meetings, review of written work, immediate constructive feedback, notification of danger signs, promotion of access to culture of research, and acculturation in a community of practice. Specific functions involve the conceptual linguistic process of producing the thesis: project, definitive text, and defense. The final part of the article outlines two topics of importance that aim at the improvement of directors: the conceptions of research (of students as well as supervisors), and training directors.

Palabras llave : thesis directors; researcher training; graduate thesis; higher education; Argentina.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons