SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número54Socialización profesional en el contexto del nuevo milenio: acerca de la tramitación del malestar docente en los trayectos de práctica pre-profesional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

PETRELLI, Lucía. State Presence in Cooperative Schools: Notes on the Structure of Teaching Work. RMIE [online]. 2012, vol.17, n.54, pp.927-951. ISSN 1405-6666.

In this article, we reflect on the ways that state presence intervenes in proces-ses of structuring teaching work. We base our study on data constructed from ethnographic fieldwork carried out in two private schools, both configured as cooperative, in the city of Buenos Aires. To this end, we document various forms of state presence in the two schools, along with individual positions regarding such interventions. We analyze the changes in teachers' working conditions once the cooperative is created, and describe teachers' relations with each other and with the state.

Palabras llave : state; teachers; teaching work; cooperatives; schools; Argentina.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons