SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número56El estado del conocimiento sobre la educación mediada por ambientes virtuales de aprendizaje: Una aproximación a través de la producción de tesis de grado y posgrado (2001-2010) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

FLORES CRESPO, Pedro. The Focus of Evidence-based Policy: Analysis of Usefulness for Education in Mexico. RMIE [online]. 2013, vol.18, n.56, pp.265-290. ISSN 1405-6666.

This article discusses the methodology known as systematic review, which forms part of the heart of evidence-based policy and practice (EBPP); however, like any methodology of a pragmatic type, systematic review is controversial. This text discusses such problems, as well as the merits of the focus. The central argument is that EBPP tends to construct knowledge in an open, plural manner as it encourages changing policy. Yet the adoption of such methodology seems complicated in Mexico due to the barriers previous studies have detected with regard to the use of knowledge in processes of educational policy.

Palabras llave : educational research; educational policy; management of knowledge; critical analysis; methodology; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons