SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número59El interés de los futuros profesores en leer textos de estudioLa institucionalización de la educación como campo disciplinar: Un análisis desde la perspectiva de la historia social de las ciencias sociales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

ESPINO DATSIRA, Sandra  y  MIRAS MESTRES, Mariana. The Note-taking Process and the Subsequent Use of Notes for Learning: Current State of the Question. RMIE [online]. 2013, vol.18, n.59, pp.1257-1280. ISSN 1405-6666.

This article reviews various elements to consider in relation to the note-taking process and the subsequent use of notes as a learning procedure and instrument; taken into account are the large number of studies focused on this topic during recent decades, as well as current approaches. The review offers us a general panorama of the current state of the question and presents the need to continue advancing in this area of knowledge. An important aspect is the transformation of the contexts of teaching and learning as a result of the increasing presence of information and communication technology in the classroom.

Palabras llave : class notes; teaching/learning process; learning; formal education; Spain.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons