SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número62Experiencia y formación: Biografización, biograficidad y heterobiografíaProceso autobiográfico de (trans)formación identitaria y de conocimiento de sí índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

BOLIVAR, Antonio. Teachers' Life Stories: Voices and Contexts. RMIE [online]. 2014, vol.19, n.62, pp.711-734. ISSN 1405-6666.

This paper deals with the relationship between biographies (life stories) and their contexts, between voices and their (re)presentation in research reports. Teacher's voices, in order to become "life stories" must be duly contextualized. The interactive or reciprocal relationship among voices, lives, and contexts must be made explicit in research. A task of interpretative research is to transform life stories into life histories, the narratives of actions into the genealogies of context, by employing triangulation and adequate methodology. Life stories reflect narrative biographical learning. The final part of the paper, as current context, analyzes the role of life histories in times of educational change and restructuring.

Palabras llave : life histories; life stories; learning; narrative; methodologies; teachers.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons