SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número64Discriminación socioeconómica en la inserción laboral de graduados universitarios: Percepciones de los decanos de facultades de negocios¿Todo tiempo pasado fue mejor? Un análisis de la formación y el desempeño de los nuevos docentes y sus representaciones en la prensa gráfica argentina (2000-2013) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

LOUZADA, Juliana Cavalcante de Andrade; MARTINS, Sandra Eli Sartoreto de Oliveira  y  GIROTO, Claudia Regina Mosca. Teacher Training According to the Perspective of Inclusive Education in Brazil. RMIE [online]. 2015, vol.20, n.64, pp.95-122. ISSN 1405-6666.

The objective of this article is to analyze the disciplines that address legal regulations on teacher training, according to the perspective of inclusive education. Data were analyzed by consulting online the undergraduate plans of study for human science, biological science, and exact science, in three public Brazilian universities. A search for radicals was used to map the frequency of the mentioned topics. The results showed a greater presence of disciplines related to inclusive education in the humanities, especially in the Lengua Brasileña de Señales (LIBRAS). The conclusion was that teachers face numerous challenges in addressing the educational demands in common schools of students who are disabled, have developmental disorders, or are academically gifted.

Palabras llave : inclusive education; public policies; teacher training; special education; Brazil.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons