SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número67El papel de las condiciones de trabajo en la construcción de la identidad docente: Corporalidades, afectos y saberes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

CAVIERES FERNANDEZ, Eduardo. Teaching Citizenship Amidst Conflict: History Teachers and Student Mobilizations in Chile. RMIE [online]. 2015, vol.20, n.67, pp.1311-1334. ISSN 1405-6666.

During the past decade in Chile, the participation of secondary school students in student mobilizations has increased. The current research, based on 36 interviews with secondary history teachers from six Chilean cities, asks if student mobilizations in Chile constitute a form of youthful participation pertinent to curricular training in citizenship. The study concludes that teachers value these mobilizations and effectively include the topic in their teaching, in spite of various conflicts within the school system.

Palabras llave : teachers; student movements; citizenship education; curriculum; teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons