SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número69Certificación de la competencia TIC del profesorado universitario: Diseño y validación de un instrumentoConcepciones de estudiantes de profesorado de educación primaria sobre la naturaleza de la ciencia: Una evaluación diagnóstica a partir de reflexiones en equipo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

VILLALOBOS DELGADO, Violeta; AVILA PALET, José Enrique  y  OLIVARES O., Silvia Lizett. Problem-based Learning in Chemistry and Critical Thinking in Secondary School. RMIE [online]. 2016, vol.21, n.69, pp.557-581. ISSN 1405-6666.

The objective of this study was to determine if problem-based learning in secondary school chemistry favors the development of critical thinking. A mixed method with a quasi-experimental design was used with a experimental group and a control group. The instruments were the critical thinking section of the Individual Generic Skills Test, and a semi-structured focus interview on critical thinking. The results indicated that such a methodology promotes the skills of evaluation and self-regulation.

Palabras llave : teaching strategies; basic education; science teaching; self-regulation; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )