SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número70Convivencia y conflicto intercultural: Jóvenes universitarios indígenas y mestizos en la Universidad Intercultural de ChiapasDiversidad epistemológica y praxis indígena en la educación superior intercultural en México: Un caso de estudio en el Instituto Superior Intercultural Ayuuk índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

AVILA ROMERO, León Enrique; BETANCOURT POSADA, Alberto; ARIAS HERNANDEZ, Gabriela  y  AVILA ROMERO, Agustín. Community Association and Dialogue of Knowledge in Mexico's Intercultural Higher Education. RMIE [online]. 2016, vol.21, n.70, pp.759-783. ISSN 1405-6666.

This article analyzes the process of community association and the methodological proposal of the dialogue of knowledge in classroom and community practice, in intercultural higher education. The experience gained from three cases is narrated: Universidad Intercultural de Chiapas, Universidad Intercultural Indígena del Estado de Michoacán, and the undergraduate degree in intercultural development and administration at Universidad Nacional Autónoma de México. The objective is to research diverse contexts in which proposals of intercultural education are formulated in these institutions, including the main achievements, limitations, and problems from an everyday viewpoint.

Palabras llave : interculturality; university/community relations; relation between theory and practice; indigenous education; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español