SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número91La formación doctoral desde coordenadas biográficas y profesionales. Narrativas de académicos(as) de la Universidad Nacional de Mar del Plata, ArgentinaTrayectorias académicas y laborales de personas doctoradas en ciencias sociales y humanidades. Evidencia para Uruguay índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

DIAZ-BAZO, Carmen. Doctoral Pedagogy: A View of the Educational System in Three Doctoral Programs in Peru. RMIE [online]. 2021, vol.26, n.91, pp.1061-1086.  Epub 13-Dic-2021. ISSN 1405-6666.

From the perspective of doctoral pedagogy as an educational ecosystem, this article analyzes the context of the training, programs, and motivation of doctoral students in three doctoral programs in Peru. A descriptive qualitative study utilized semi-structured interviews with ten professors in the programs and a survey completed by 137 students. The results show that the doctoral programs respond to higher demands through scholastic programs centered on subjects and oriented to specialization, with reduced opportunities for socialization with the community of researchers.

Palabras llave : graduate study; doctoral degrees; doctoral education; graduate programs.

        · resumen en Español     · texto en Español