SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número18El desarrollo del turismo religioso en La Habana y la acusación de mercantilismoDel ¿Por qué no?: el matrimonio entre espiritualidad y confort. Mundo evangélico a los bestsellers índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Desacatos

versión On-line ISSN 2448-5144versión impresa ISSN 1607-050X

Resumen

TORRE, Renée de la  y  GUTIERREZ ZUNIGA, Cristina. La lógica del mercado y la lógica de la creencia en la creación de mercancías simbólicas. Desacatos [online]. 2005, n.18, pp.53-70. ISSN 2448-5144.

This paper describes and analyzes situations in which practices that traditionally had a religious meaning acquire an increasingly mercantilized sense and in which those practices that used to be considered as secular or profane generate a new sense of sacredness and transcendence. From the analysis of these situations the authors offer a reflection on the agents, scenarios, symbols and rituals used by contemporary individuals to experience innovative ways to establish a relationship with the sacred within the variety of religiousness a la carte.

Palabras llave : mercantilization of religiousness; sacralization of merchandises; religiousness a la carte; religiousness of modernity; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons