SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número45Beneficios y retos de la enseñanza del trabajo de campo en el campo: el caso del posgrado en antropología social de la Universidad Iberoamericana, ciudad de MéxicoLa articulación de teoría, trabajo de campo y formación del antropólogo en Ángel Palerm: Transfiriendo aprendizajes de México a España índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Desacatos

versión On-line ISSN 2448-5144versión impresa ISSN 1607-050X

Resumen

GONZALEZ, Laura  y  GARCIA, Víctor. Spreading the Ángel Palerm Tradition: Field Schools, Ethnography, and the Recruitment and Retention of Latino Students. Desacatos [online]. 2014, n.45, pp.35-46. ISSN 2448-5144.

Our article addresses Casa "Ángel Palerm", an ethnographic field school model, established in Dallas, Texas, to recruit Latino students to the University of Texas. It was opened in Oak Cliff, one of the largest Latino barrios in Dallas, from 2000 to 2004.We describe our field school approach, its pedagogy, and its use for this mission. Our discussion also includes the intellectual tradition behind our efforts: the Ángel Palerm "school of anthropology". We describe the field school's collaborations with the Dallas County Community Colleges and other partners of the project. Casa "Ángel Palerm" was a project designed to prepare, recruit, and retain Latino students at the university.

Palabras llave : ethnographic field schools; Latinos; recruitment; Ángel Palerm; community colleges.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons