SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número1Análisis de los patrones de interacción y construcción del conocimiento en ambientes de aprendizaje en línea: una estrategia metodológicaEstudio georreferencial de la Evaluación Nacional de Logro Académico en Centros Escolares (ENLACE) en el Municipio de Juárez, Chihuahua: análisis espacial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

SOLAZ-PORTOLES, Joan Josep  y  SANJOSE LOPEZ, Vicent. Previous Knowledge, Mental Models and Problem Solving: A Study with High School Students. REDIE [online]. 2008, vol.10, n.1, pp.1-16. ISSN 1607-4041.

In this paper an experiment was carried out to test the theory of mental models of Johnson-Laird, which classifies subjects according to their previous knowledge. The subjects of the experiment were high school students of Valencia (Spain), to whom a problem solving test was administered. The results found seem to confirm that an inverse relation between the number of mental models implied in the problem and the percentage of subjects that solve it correctly, as the theory predicts. Moreover, subjects of higher previous knowledge do not always solve problems significantly better.

Palabras llave : Cognitive processes; structure of knowledge; problem solving.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons