SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Reflexión de la práctica docente universitaria desde las estrategias discursivasMedición de conocimientos con reactivos en Ch'ol y Español en niños de educación básica con modelo pedagógico intercultural bilingüe índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

CEPEDA ISLAS, María Luisa; LOPEZ GAMINO, María del Refugio  y  SANTOYO VELASCO, Carlos. The Relationship between Paraphrasing and Text Analysis. REDIE [online]. 2013, vol.15, n.1, pp.99-106. ISSN 1607-4041.

Given the importance of paraphrasing as part of the process of comprehension for college students, this study assessed the level of implementation of text analysis and paraphrasing in the responses of a sample of undergraduate psychology majors. We selected a group of freshmen, who were asked to answer a questionnaire and write a summary of an empirical article. The results indicate that participants possess low levels of both text analysis and paraphrasing. It was seen that verbatim text copying prevailed; nevertheless, possibilities for structuring a training workshop were discerned.

Palabras llave : Reading comprehension; paraphrasing; university.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons