SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número59Implicaciones de la política educativa del nivel básico: la percepción de los docentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Espiral (Guadalajara)

versión impresa ISSN 1665-0565

Resumen

CORDERO DIAZ, Blanca Laura  y  GOMEZ CARPINTEIRO, Francisco Javier. E. P. Thompson and the unfinished revolution. Espiral (Guadalaj.) [online]. 2014, vol.21, n.59, pp.9-25. ISSN 1665-0565.

This is an examination of some views by E. P. Thomson, which are central for understanding a revolution as something unfinished. The essay proposes to go beyond conventional interpretations in order to refute their limitations, suggesting also a more critical understanding on the shaping of submissive subjects. It also argues that E. P. Thompson developed a narrative on the revolution, which takes in consideration the attendant suffering and the subsequent knowledge generated in the struggle.

Palabras llave : Thompson; revolution; struggle; subject; knowledge.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons