SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número43Currículo y vinculación: Una relación socioeducativa aplazada para la formación profesionalPropuesta de acompañamiento psicosocial con familias migrantes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sinéctica

versión On-line ISSN 2007-7033versión impresa ISSN 1665-109X

Resumen

FRANCO GARCIA, Martha Josefina. Escuela de papel: Intervención educativa en una institución donde asisten niñas y niños migrantes. Sinéctica [online]. 2014, n.43, pp.01-20. ISSN 2007-7033.

This is a report of a qualitative research realized in an indigenous elementary school with twenty immigrant students. In this school we identified the educative reality in which these boys and girls. We observed the different internal and external conditions which possibilities the educative intervention as well as the labor with these students. We review two analytic levels: the first, the analysis of the Educación Básica sin Fronteras, project that attend migrant students; and second one, a review of the educative intervention. We conclude that is very hard to transform the school when it is in conditions of marginalization. In this case an intervention project is possible to fail because of the fragility of this kind of schools as a result of the external conditions of the migrant students.

Palabras llave : immigrant students; Educación Básica sin Fronteras; educative intervention.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons