SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30Eco y estertor en la poesía de Juan GelmanMagritte y Wittgenstein: acuerdo y desacuerdo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Tópicos del Seminario

versión On-line ISSN 2594-0619versión impresa ISSN 1665-1200

Resumen

ZILBERBERG, Claude. Chords and discordant in Heredia's The Conquerors. Tóp. Sem [online]. 2013, n.30, pp.119-136. ISSN 2594-0619.

Taking as point of departure the categories that belong to the tensive hypothesis (semiotic modes, values and valences), it is possible to describe the evolution of an admitted opposition. In Heredia's sonnet The Conquerors, the tension between the thematic roles of the conqueror and the viewer, the first guided by the getting to, the second by the supervening, the disagreement between the thematic roles is progressively blurred. This vanishment establishes the dominance of the getting to in detriment of the supervening.

Palabras llave : semiotic modes; evolution; getting to; supervening; blurred opposition.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons