SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número34Paradoja y discurso didáctico: la explicación del pensamiento saussureano a partir de las nuevas lecturas de su obraLógicas del delirio: La paradoja en el discurso filosófico de Kant y Deleuze índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Tópicos del Seminario

versión On-line ISSN 2594-0619versión impresa ISSN 1665-1200

Resumen

CAMBLONG, Ana. Paradoxical Thresholds. Tóp. Sem [online]. 2015, n.34, pp.29-49. ISSN 2594-0619.

Two lineages of thinkers traversing Western History are proposed when narrowing the focus to the paradox in discourse: one, manipulates and refutes paradoxical artifacts associated with conceptual, logical and scientific metalanguage; another, that dumps aporetic flows in speech, bears witness not only with the thought in development, but alsoits own stock immersed in the continuum. Our research centres on the second lineage and postulates the concept of threshold, in order to deploy semiotic and epistemological features of such speeches, and the receptive effects on standard practices of reasoning and reading.

Palabras llave : paradoxes; continuity; thresholds; turbulence; silence.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons