SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número2Análisis de un tutorial inteligente sobre conceptos lógico- matemáticos en alumnos con Síndrome de Down índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

BLAZQUEZ, Sonsoles; ORTEGA, Tomás; GATICA, Stella  y  BENEGAS, Julio. Una conceptualización de límite para el aprendizaje inicial de análisis matemático en la universidad. Relime [online]. 2006, vol.9, n.2, pp.189-209. ISSN 2007-6819.

In the present work is contrasted the metric conceptualization of limit, given by Weierstrass, that is utilized traditionally in the teaching, with its conceptualization as optimum approximation, given by Blázquez and Ortega (2002), to establish which of the two is simpler and appropriate for the initial teaching-learning of such notion. It is described the analysis of the data provided by two exploration works and, finally, its conclusions are enunciated, corroborating that the second conceptualization is simpler than the first one and, therefore, the most appropriate for the initial learning.

Palabras llave : Limit; conceptualization; metric; approximation; optimum process; teaching; learning; representation.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons